Daisypath - Wedding

tiistai 9. elokuuta 2016

Kuinka aikataulumme pitikään?

Viime lauantai oli jotain sellaista, mitä en vaihtaisi pois mistään hinnasta! Meidän hääpäivä oli täynnä rakkautta, aitoja tunteita, meidän näköistä ohjelmaa, tärkeitä ihmisiä, aivan loistavaa ruokaa sekä hymyä ja naurua. Viime lauantai oli päivä, jolloin tunsin olevani todella etuoikeutettu, sillä kaikki nämä meille tärkeät reilut 80 ihmistä olivat tulleet juhlimaan juuri meitä ja meidän rakkautta, ihan meitä varten. Lisäksi nautin jokaisesta pienestä hetkestä, elin jokaisen sekuntin täysillä ja olin vain sanoinkuvailemattoman onnellinen oman rakkaan tuoreen aviomieheni virellä<3 Te, jotka olette jo kokeneet tämän, voitte varmasti sanoa, että juuri tältä teistäkin tuntui - joka hetki tuntui täydelliseltä.

Leijailenkin vielä aika korkealla, vaikka arkeen palasimme jo heti maanantaina ja vasta parin viikon päästä alkaa meidän oikea honeymoon<3 Tänään kasailin vähän jo häätavaroita, mutta silti humu ei ole päässyt liikaa laskemaan, sillä suuntaamme ajatukset yhteiseen aikaan, hääfiilikseen sekä yhteisen matkan lähestymiseen. Ihanaa ryhtyä nyt odottamaan sitä :) Nyt kun meidän hääpäivä on koettu, voinkin jakaa teille ihan kaiken häihin liittyvän ja ajattelin aloittaa ohjelmasta ja aikataulusta. Mikä siis meillä toimi ja kuinka ennakoitu suunnitelma piti?

Jaoimme vieraillemme hääbingon toisella puolella ohjelman, jokaiselle siis oma omalle paikalle, jossa illan vaiheet oli kuvattu seuraavasti:


Halusimme pitää ohjelman mahdollisimman ympäripyöreänä ja väljänä, mutta halusimme kuitenkin laittaa ohjelmalehtiseen myös kellonaikoja, jotta vieraat tietävät, missä välissä on esim. hyvää aikaa käydä omalla huvilalla, jos ei halua missata mitään ohjelmaa. Alussa kaasoni kyllä kertoivat, että aikataulu voi vähän hioutua, mutta aika hyvin taisimme siinä loppeen lopuksi pysyä ja se tuntui kaikista hyvälle tahdille - sopivasti tekemistä ja sopivasti aikaa vain olla ja jutella. Näin siis häämme suunnilleen kuluivat aikataulullisesti:

klo 14.00
vihkiminen kirkossa

klo 15.00 
suurunterälehtien heittäminen 
hääparin päälle kirkon edessä

klo 15.40
hääparin saapuminen hääpaikalle 
ja onnitteluhalaukset

klo 16.00
pieni maljapuhe, kaasojen alkuinfo 
sekä menun esittely

klo 16.05
ruokailu

klo 17.15
hääparin kuvaus
perheiden ym. läheisten kera

klo 17.30
ryhmäkuva

klo 17.50
 ensimmäinen ohjelmapompsi
(taisi kestää lopulta pienine taukoineen liki tunnin)

klo 19.10
kakunleikkaus ja kahvit

klo 20.15
lisää ohjelmaa
(kesti liki yhdeksään)

klo 21.20
häätanssi ja yleisötanssit

klo 21.45
kiitokset apujoukoille

klo 22.00
tanssibileet

klo 23.00
iltapalaa

klo 1.15
hääpari ja viimeiset vieraat kohti yöunia

Kuten siis huomaatte, olimme maksimissaan vajaan puolisentuntia myöhässä aikataulusta ja aina välillä kirittiin, eli tälle porukalle tämä aikaraulu toimi tosi hyvin :) Ohjelmissa meni hieman kauemmin kuin olimme osanneet arvioida, mutta onneksi olimme jättäneet vähän väljyyttä, jottei tullut liian kiire. Ohjelmat koostuivat meillä sinne tänne ripotelluista lyhyistä puheista, jokusesta leikistä, vieraiden musiikki/tanssiesityksistä ja oli mukana ryöstökin sekä kimpun heitot, joten vaihtelevuus sai ohjelmat hujahtamaan nopeasti ohi ja ihmiset kokivat saavansa hyvin aikaa myös vain olla ja jutella toisilleen.

Vinkkinä siis teille ohjelman suunnittelijoille: Tehkää ohjelmasta rohkeasti näköisenne! Pyytäkää tuttuja esiintymään omalla tyylillään, keskittäkää ohjelmat muutamaat kokonaisuuteen ja varatkaa niiden väliin aikaa syödä, jutella ja liikkua vapaasti oman mielen mukaan. Muistakaa sopiva rentous, mutta silti myös ohjattu ohjelma ja muistakaa infoilla vieraille mitä on tapahtumassa, jotta he osaavat olla paikalla oikeaan aikaan ja myös pitää taukoa silloin kun sille on paras väli. Näin ainakin meidän häistä tuli näköisemme toimiva kokonaisuus :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti