perjantai 9. syyskuuta 2016

Häämatka osa 2 - Tahitin saaret

USA:n vauhdikkaiden päivien jälkeen suuntasimme vihdoin kohti sitä meidän päähääkohdetta, Tahitin saaria! Ensimmäinen kohteemme oli Tahitin pääsaari ja siellä Papetee. Tällä saarella asuu 80% kaikista yli 100 saaresta. Koneen laskeuduttua Tahitille vastaan hönkäisi tuulahdus lämmintä ilmaa ja aulasta kuului paikallista laulua ja rummunsoittoa. Nopeasti saimme tavaramme, jonka jälkeen löysimme heti matkanjärjestäjämme Maramaran edustajat, saimme seppeleet kaulaan, kaikki Tahitin saaren voucherit (hotellit, ruokailut, välikyydit) ja ei muuta kuin hotellille. Olimme ostaneet kaikki välisiirtymät hotelleille valmiiksi ja se todella kannatti, sillä ei tarvinnut enää tässä vaiheessa jonottaa ja miettiä hintoja. Alle viidessä minuutissa olimme ensimmäisen hotellimme Intercontinental Tahitia Spa & Resort pihassa ja pian jo buukkauduimme huoneeseemme.

Tässä hotellissa valitsimme huoneeksemme hotellirakennuksen huoneen merinäköalalla ja maisema huoneestamme olikin mahtava - näimme  altaat, meren ja horisontissa siintävän Moorean saaren. Viivyimme täällä kolme yötä ja näiden päivien aikana nautimme hotellin "uima-altaasta", joka oli yhteydessä mereen ja siinä oli siis paljon koraalia ja pikkukaloja - wau!! Tässä saatiin vähän totutella snorklailuun ja väreihin. Niin ja saimme häämatkaetuna ensimmäisenä kokonaisena päivänä huoneeseen shampanjaa, tuntui mukavalta, kun vähän muistettiin. Täällä riitti sopivasti katseltavaa, sillä hotellin pihassa oli kalalammen/uima-altaan lisäksi mm. pieni lampi, jossa ui kilpikonnia, sillalta pystyi näkemään meressä uivia haita ja rapuja, oli riippumattoa ja paljon kaunista katseltavaa. Yhtenä päivänä kävimme myös lähikeskustassa paikallisilla markkinoilla :) Aamupalata ja hedelmät olivat todella herkullisia, mutta kalaruokia ei ihan osattu syödä, sillä täällä oli tapana jättää vähintäänkin sisus raaksi. No, onneksi meidän puolihoidolla sai valita myös a la carten :D

Seuraavaksi matka jatkui Moorean saarelle, Sofitel Moorea la Ora Beach Resortiin. Siirtymä Moorealle tapahtui puolen tunnin vedematkalla, josta nautimme kannella hiukset hulmuten ja häkeltelimme lähetyviä vuoria. Nyt siirryimme jo vähän lähemmäs vettä, silllä huoneemme oli rantabungalow, ihan oma mökki siis rannalla :) Hotellissa oli myös tosi hyvä palvelu, sillä heti sisään tullessamme meidät ohjattiin istumaan tervetulojuoman kera. ei siis tarvinnut seistä jonossa, vaan tähän penkeille tuotiin aina infoa ja tultiin kertomaan huoneesta. Tässä vähän maisemaa tämän huoneen terassilta.

Ihan reunassa näkyy meidän bungalowi.

Moorea on tunnettu Tahitin saarten parhaista snorklausvesistä ja neljä yötä täällä käytimmekin sekä snorkaten hotellin rannassa että retkillä. Rannassa näkyi hyvin väriä ja ihan hurjan hauska kokemus oli "vedenalainen skootteri", eli mentiin Mikon ja oppaan kanssa veneellä kauemmas riutalle, saatiin pienet moottorit käsiin ja sitten vaan vahdilla eteenpäin koko naaman peittävä snorkkeli suojana :D Siellä tunti kierreltiin, katseltiin koko riuttaa oppaan perässä ja nautittiin, ainutlaatuinen kokemus! Kävimme myös yhdellä retkellä, jossa bongattiin valaita! Matkalla pysädyimme uimaan haiden ja jättirauskujen seassa ja sitten bongattiin pitkään valaita, kunnes vihdoin näkyi vesisuihku ja sitten pyrtö! Sitten vaan valaan perään täyttä häyryä ja nähtiin pari hyppyä ihan läheltä, kunnes oli aika hypätä snorkkelit päässä veteen. Oli yksi reissun hienoimpia hetkiä painaa snorkkeli veden alle ja nähdä, kuin valas kelluu muutaman metrin päässä!!! Ryhävalaat tulevat juuri tälle seudulle tähän aikaan vuodesta synnyttämään, joten kävi tuuria että ne olivat siellä juuri samaan aikaan. Muuten nautittiin täällä ruuasta ja auringosta sekä luonnosta yhden retken kautta, jossa katseltiin safarimaisesti pienellä poppoolla saaren kohokohtia. Tähän kuului mm. vuoria ja ananasviljelmiä sekä vaniljatila. Tämä hotelli tarjosi häämatkalaisille myöskin shampanjaa sekä naiselle kauniin huivin ja miehelle t-paidan :) Ja lähtiessä jokainen sai simpukkakaupakorun, tosin myöhemmin huomattiin, että näitä saikin kaikista hotelleista täältä.

Sitten olikin aika lähteä kohti Bora Boraa, viimeistä kohdettamme kolmeksi yöksi. Menimme sisäisellä lennolla, joka lensi ensin parisenkymmentä minuuttia Huahinen saarelle, jätti osan matkustajista ja otti vähän lisää, ja sitten samanmoinen aika Bora Boralle, tosi kätevää :) Maisemat oli aika huimat sekä ikkunasta, että laskeutuessa, sillä täällä todella oli turkoosia vettä ihan vielä erilailla kuin muilla saarilla! Meitä oli vastassa Hilton Nui Resort Bora Boran henkilökuntaa ja nopeasti jo hyppäsimmekin veneeseen, jolla vain meidät kaksi kyydittiin noin varttitunnin päähän Hiltonin omalle saarelle. Oli epärealistinen tunne, kun Hiltonin vesibungalowit tulivat näkyviin ja tajuttiin, että me mennään oikeasti tänne! Täällä vain meidät otettiin vastaan ja palvelu oli todella hyvää! Saimme jättää laukut hetkeksi respaan ja lähteä tutustumaan alueeseen hetkeksi ennen huoneiden valmistumista ja sitten istahdimme golf-kärryn kyytiin ja meidän vietiin meidän omalle vesibungalowilla, joka oli ihan huikea nousevine/laskevini telkkareineen, isoine pyöreine ammeineen sekä auringonottoverkkoineen!!!

Tämä hotelli oli jotain niin huikeaa<3 Kolme yötä Hiltonissa päätimme keskittyä nauttimiseen seudusta ja tästä bungalowista, joten hyvän ruuan ohella snorklasimme paljon etenkin omasta bungalowistamme, ruokimme värikkäitä pikkukaloja, makoilimme yhdessä auringossa, joimme talon tarjoamaa shampanjaa macaronsien kera ja kävin minä spassakin päähieronnassa :) Oli ihana lopettaa loma fiilistellen, rauhoittuen ja rentoutuen yhdessä sekä nauttien vielä tästä vedenalaisen elämän väristä sekä häämatkan luksuksesta. Otimme tällä maisemalla myös häämatkakuvia vähän paremmissa vaatteissa. Niistä sitten myöhemmin lisää, kunhan siirretään ne kamerasta, mutta voin sanoa, että kannatti! Hiltonissa oli mukavan rauhallista, sillä hotelli oli menossa syyskuun alussa remonttiin. Saatiin siis ainutlaatuista rauhaa ja todela hyvää palvelua!

Tässä tiivistettynä meidän kymmenen yötä Tahitin saarilla, voin ehdottomasti suositella kaikille vedenalaisesta elämästä pitäville ja ainutlaatuista lomaa hakeville<3 Paluumatkalla yövyimme vielä vaihtoyäön Intercontinentalissa, kävimme moikkaamassa kaloja ja kilppareita ja sitten alkoikin kotimatka täynnä ihania muistoja :)

1. Ei vitsi miten huikeat maisemat! Tuonne täytyy itsekin joskus päästä :)

2. <3 mä olen noista kuvista sanaton. Meidän haave on lähteä tahitille kahdeksi viikoksi häämatkalle:)

3. <3 mä olen noista kuvista sanaton. Meidän haave on lähteä tahitille kahdeksi viikoksi häämatkalle:)

4. Kiitos! Ja ihana kuulla, että teillä on samanlaisia haaveita ja jos tulee jotain kysyttävää mieleen, vastaan tosi mielelläni :)